Elektrische Brandstofpomp

da vinci rider
Gebruikers

Offline

Geregistreerd: 06-05-2013
Posts: 133

Elektrische brandstofpomp.

De elektrische brandstofpomp is samen met de tankvlotter in een speciale verende houder in de tank geplaatst. Deze rollencelpomp is ondergedompeld in de brandstof en heeft een elektromotor met permanente magneten. In de kamers, aan de buitenrand van de excentrisch in het pomphuis geplaatste schijf(1), bevinden zich metalen rollen(2) die door de centrifugale kracht tegen de buitenring gedrukt worden. Hierdoor ontstaat een hydraulische afdichting.

scannen0015.jpg

De brandstof stroomt door de lege ruimtes en komt onder druk in de brandstoftoevoerleiding(3). Een terugslagklep(4) voorkomt dat het brandstofcircuit leegloopt als de pomp niet werkt.

scannen0016.jpg

Een overdrukklep(5) opent een verbinding tussen het afvoerkanaal(6) als de druk hoger is dan 7,5 bar. De brandstofpomp begint te draaien als het start/contactslot in stand AVV wordt gezet. Na het starten blijft de pomp draaien, zolang het start/contactslot in stand MAR staat, het motortoerental niet onder 225 omw./min. daalt en het start/contactslot niet in stand STOP wordt gedraaid. Als de motor afslaat om welke reden dan ook, terwijl het start/contactslot in stand MAR staat dan wordt automatisch de werking van de pomp onderbroken, waardoor een onveilige situatie wordt voorkomen.

scannen0017.jpg
*Opengewerkte tekening van de elektrische brandstofpomp.

scannen0018.jpg
*Buitenzijde van de elektrische brandstofpomp.


Bron "La Bruta Bellezza", met dank aan Henk Abbes.

Laatst bewerkt door da vinci rider (21-10-2017 14:42:31)



005_24906_2.jpg