SIEMENS Pneumatische Benzinedamp-afsluitklep.

Geregistreerd: 06-05-2013
Posts: 133
“Siemens” Pneumatische benzinedamp-afsluitklep.
Inleiding.
Deze klep voert de benzinedampen af als de elektronisch geregelde benzinedamp-afsluitklep (Bosch) niet bediend kan worden omdat er overdruk in het inlaatspruitstuk heerst.
Werking.
Er zijn drie slangen op de afsluitklep aangesloten. Aansluiting (A) is via een T-stuk aangesloten op het actieve-koolfilter, aansluiting (B) is verbonden met de luchttoevoerslang van de turbocompressor, aansluiting (C) is op het inlaatspruitstuk aangesloten. De druk in het inlaatspruitstuk wordt via aansluiting (C) doorgeven aan de klep. Als deze druk boven een bepaalde waarde komt, mede in combinatie met de onderdruk die op aansluiting (B-luchttoevoerslang voor de turbo) staat, dan vervormt het membraan (D), waardoor aansluiting (A) met aansluiting (B) verbonden wordt. Vervolgens worden de benzinedampen, die via aansluiting (A) worden aangevoerd, via aansluiting (B) verbonden met de toevoer van de turbo afgevoerd.
A – Naar T-stuk (actieve-koolfilter).
B – Naar toevoer van turbo.
C – Naar inlaatspruitstuk.
D – Membraanklep.Bron: "La Bruta Bellezza", met dank aan Henk Abbes.
Laatst bewerkt door da vinci rider (22-10-2017 12:36:18)